29 november 2014

Kanske klart collage

Jag vet inte riktigt än om collaget är klart än, det som jag nu skapat av allt samlat material som jag skrev om i ett inlägg om inspiration för ett par veckor sen. Det är lager på lager med papper och färg.

Min tanke var att förmedla en känsla av just många lager och komplexitet. Sådär som det kan vara inom oss, men även så som man kan uppleva sin omvärld. Full av uttryck, ibland rörig och otydligt sammanhängande, eller som andra gånger - spännande och variationsrik.

Processen den här gången var lite besvärlig. Jag visste inte riktigt hur jag skulle få fast allt material och försegla kanterna. Och hur jag sen skulle göra för att bearbeta ytorna mellan objekten, utan att förstöra det som jag var nöjd med. Men som alltid är just sånt här bland det absolut roligaste jag vet, och därför bara angenäma problem!


Delar på plats, redo att fästas på underlaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar